Enligt originalritningarna ska rummen på andra våningen vara sovrum, men när vi flyttade in så var det en blandning av sovrum, allrum och kök. Vår tanken med renoveringen är att återskapa byggstilen så som den såg ut i början av 1900-talet.
Vi började med att riva ut köket, och knacka ned kalk-putsen på väggarna, vilket var ett oerhört dammigt arbete! Kalk-puts är väldigt svårarbetat material, och nästan all puts var trasig (tretex-skivor och masonit-skivor var påspikade på putsen sen tidigare).

Vi valde att bygga upp de nya väggarna av reglar istället för timmer och plank.



Allt som gick att rädda var emellertid sparat och rättat, så som dörrar, takplank och golv.





I köket från 1980-talet gick tyvärr inte golvet att rädda, så nytt furu-golv lades in.

Snart börjar det likna ett sovrum (bilderna nedan är det tidigare köket)


