Den södra ytterväggen isolerades med lin-isolering eller träfiber och vind-papp. Väggarna har reglats och rätats upp, samt fått plywood och gips.



Garderoberna har byggts tillbaka enligt originalritningen.



En kul detalj enligt original-ritningen är att väggarna mot ena fönstret i sovrummet är sneda för att släppa in solljus bättre. Det bidrar även till att skapa en mjukare form i rummet.

Murstocken är omputsad.

Något har hänt med halva golvet, troligt att rummet någon gång tidigare varit två rum. Den ena halvan gick att rädda, den andra halvan blev vi tvungna att byta.

Färdiga resultatet! Tapeten heter “Waldemar” från Borås-tapeter.



